قوانین و مقررات
شرایط دریافت و ارسال مرسوله (تعهدات قراردادی) الف) شرایط عمومی: شروط و تعهدات مندرج در این صفحه میان شرکت تیپاکس اکسپرس پارس به شناسه ملی 14007209148 با تمام مشتریان که در سامانه اختصاصی ثبت قرارداد اقدام به تحویل محمولات خود به تیپاکس جهت ارسال و توزیع در مقاصد معین می نمایند حاکم بوده و نیاز به اخذ امضاء مجزا در هیچ سند یا رسید دیگری نیست. ب) تعهدات فرستنده:
- فرستنده مکلف است مشخصات هویتی و اقامتگاه قانونی خود را به درستی و کامل اظهار کند. بر همین اساس تیپاکس، صرفا شخصی را که هویت وی در سامانه ثبت شده، به عنوان مشتری به رسمیت شناخته و صرفا به ایشان پاسخگو است.
- چنانچه فرستنده آدرس خود یا گیرنده را به درستی و کامل قید نکرده باشد به طوری که موجبات عدم تحویل مرسوله به گیرنده را فراهم کرده و یا گیرنده از گرفتن مرسوله خودداری کند به نحوی که نهایتا دوباره به مبدا بازگردانده شود، فرستنده مکلف به تحویل گرفتن مرسوله ارسالی خود بوده و متعهد به پرداخت هزینه رفت و برگشت مرسوله مذکور نیز خواهد بود.
- فرستنده مکلف است هنگام تحویل مرسوله، نوع و ارزش واقعی آن را به تیپاکس اعلام کند. در صورت مفقودی یاآسیب کلی، مسئولیت تیپاکس محدود به پرداخت خسارت تا حداکثر مبلغ اظهار شده مشتری و در صورت کسر یا فقدان جزیی مرسوله، مسئولیت تیپاکس محدود به پرداخت خسارت متناسب با میزان آسیب دیدگی یا کسری مرسوله مطابق با نظر کارشناسان تیپاکس خواهد بود. طرح هرگونه ادعای دیگری از سوی فرستنده از جمله مطالبه عین یا مبلغی بیش از ارزش اظهار شده، پذیرفته نخواهد بود.
- اگر مرسولاتی که به وسیله مشتری به تیپاکس سپرده میشود، حامل مواد آتشزا و یا مایعات باشد که سبب ورود خسارت به سایر مرسولات مشتریان یا خودرو حامل آن شود. مسئولیت جبران خسارت وارده بر عهده فرستنده کالا بوده و مشارالیه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده به تشخیص کارشناسان تیپاکس خواهد بود.
- فرستنده مکلف است پیش از تحویل مرسوله به تیپاکس، تدبیر لازم جهت بستهبندی و ایمنسازی متناسب با مرسوله ارسالی رااتخاذ کند. در غیراینصورت تیپاکس هیچ گونه مسئولیتی جهت جبران خساراتی که ناشی از بستهبندی نامناسب به وجود آید را بر عهده نخواهد گرفت. تشخیص بستهبندی نامناسب با کارشناسان تیپاکس خواهد بود.
- فرستنده اعلام میکند که مرسوله ارسالی در زمره کالاهای قاچاق یا کالاهایی نیست که ارسال آن مطابق قوانین و مقررات حاکم بر کشور ممنوع است. در صورت اثبات خلاف این امر، فرستنده شخصا مسئولیت جزایی و حقوقی آن را بر عهده خواهد گرفت ضمن آنکه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده به تیپاکس از جمله خسارات ناشی از توقیف و نگهداری وسیله حمل و نقل و تاخیر در رسیدن مرسولات سایر مشتریان نیز خواهد بود.
- تیپاکس از دریافت جواهرات، اشیاءعتیقه، طلاجات، نقره، مایعات،اوراقبهادار، وجهنقد(اسکناس)، سکهرایج، اسناد و مدارک رسمی یا دولتی به صورت مستقل یا به ضمیمه اشیاء دیگر معذور است و اگر مشتری بدون اطلاع تیپاکس این قبیل مرسولات را تحویل دهد، تیپاکس مسئول خسارت وارده نخواهد بود.
- در صورت بروز حوادث یا رویدادی غیرمترقبه از جمله وقوع جنگ، سیل، زلزله، آتشسوزی، شیوع بیماریهای واگیردار و وقوع هر حادثهایی که ممانعت از وقوع آن در اختیار تیپاکس نباشد و موجبات تاخیر، عدم تحویل و یا ورود خسارت به مرسوله را فراهم آورد، مسئولیتی از این حیث بر عهده تیپاکس نخواهد بود.
- طرح هرگونه شکایت توسط مشتری، در صورت مفقودی حداکثر 1 ماه از زمان دریافت بسته از فرستنده، کسری بسته حداکثر 72 ساعت از زمان تحویل بسته به گیرنده و آسیب دیدگی کلی یا جزیی مرسولات در زمان تحویل بسته به گیرنده، ممکن است. پس از منقضی شدن فرصت مذکور، مشتری هیچگونه ادعایی در خصوص مرسوله ارسالی نخواهد داشت.