ارسال زمینی
ارسال زمینی، سرویس انتقال سریع بستهها از طریق مسیرهای زمینی و
خودروها است که در کنار ارائه خدمات درببهدرب، برای فرستنده و گیرنده صرفهجویی در زمان و هزینه را به همراه
دارد. فرستنده میتواند به صورت آفلاین، از طریق تماس با نزدیکترین نمایندگی تیپاکس و یا بر بسترهای آنلاین
نظیر وب سایت تیپاکس، پلتفرم ای تیپاکس یا اپلیکیشن مای تیپاکس، سفارش خود را ثبت کند. لازم به ذکر است که
اطلاعات نزدیکترین نمایندگی از طریق وبسایت تیپاکس در اختیار همه مشتریان قرار دارد.
پس از ثبت سفارش، در صورت انتخاب تحویل درب به درب، تیپاکس یار خود را به محل حضور فرستنده رسانده و بسته را از
او دریافت میکند. بسته مشتری در حضور او باز شده و شرایط مجاز و غیرمجاز بسته برای جمعآوری بررسی میشود.
بستههای مجاز، آنهایی هستند که از نظر قانونی، طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین و
مقررات شرکتی، هیچ محدودیتی برای جمعآوری و توزیع آنها وجود ندارد. محمولات غیرمجاز نیز بستههایی هستند که هم
از نظر قانونی(طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران) و هم طبق قوانین و مقررات تیپاکس، محدودیت و ممنوعیت
جمعآوری و توزیع دارند که لیست این کالاها در صفحه ممنوعات ارسال
وبسایت تیپاکس موجود است.
پس از تایید صحت محتوای بسته جهت ارسال، اطلاعات مشتری (فرستنده) و همچنین اطلاعات بسته، در نرمافزار جت ثبت
شده و رسید دریافت بسته به مشتری تحویل داده میشود. در نهایت، پس از انجام مراحل ارسال، بسته به گیرنده تحویل
داده میشود. این سرویس برای کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی قابل استفاده بوده و مشتریان میتوانند با خیال آسوده،
ارسال بستههای خود را به تیپاکس بسپارند.
در این سرویس، بستهها توسط کامیونت و یا وانتهای تیپاکس جابهجا شده و به مقصد میرسند. زمان ارسال، طبق فاصله
مبدا و مقصد، از یک تا پنج روز کاری متغیر است که ارسال بستههای درون شهری کمترین زمان و
ارسالهای شهرستان به شهرستان، بیشترین زمان را به خود اختصاص میدهند. از زمان ثبت سفارش تا رسیدن آن به دست
گیرنده، امکان رهگیری بسته از طریق وبسایت تیپاکس، پلتفرم ای تیپاکس و اپلیکیشن مای تیپاکس فراهم است. به این
ترتیب که پس از ثبت سفارش، کد رهگیری برای فرستنده و گیرنده ارسال شده و هر کدام از این افراد میتوانند با وارد
کردن کد رهگیری خود در قسمت رهگیری از وضعیت بسته خود مطلع شوند.
با توجه به اهمیت وجود بستهبندی مناسب برای مرسولهها، تیپاکس
امکان بستهبندی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. بنابراین مشتری میتواند درصورت تمایل، درخواست
بستهبندی کالای خود را نیز هنگام ثبت سفارش مطرح کند. هزینه ارسال بستهها در این روش، با در نظر گرفتن
وزن حجمی بسته، فاصله مبدا و مقصد، ارزش بسته و خدمات ارزش افزوده محاسبه شده و ثابت نیست. برای
جلب رضایت مشتریان و همچنین حفاظت از داراییهای آنها، تمامی بستهها از 400 هزارتومان تا 60 میلیون تومان جبران
خسارت شده و در صورت بروز خسارت برای بستههای مجاز، به اندازه مبلغ تعیین شده برای خسارت، جبران میشود.
در صورت بروز خسارت، مشتریان میتوانند از طریق تماس با شماره 8457-021
و یا مراجعه به وب سایت تیپاکس، نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند تا درخواستشان مورد بررسی قرار گیرد.